REELS

Τα reels έχουν έρθει για τα καλά επιτέλους και στην Ελλάδα. Πριν από μερικούς μήνες όλοι πανηγυρίζαμε που ήρθε στην Ελλάδα και αυτό το feature του Instagram που τόσο εναγωνίως περιμέναμε.
Όμως ένα λεπτό ρε παιδιά, τι είναι τα reels ;

Είναι κάθετα videos με διάρκεια έως και 60 δευτερόλεπτα. Μπορούν να αποτελούνται από συρραφή εικόνων ή videos ή και τα δύο που έχει τραβήξει σε οποιοδήποτε χρόνο ο χρήστης είτε με την κάμερά του είτε και από το ίδιο το Instagram μέσα στο συγκεκριμένο πεδίο των reels.

Και ποια είναι η διάφορα reels και stories θα αναρωτηθείς τώρα και θα έχεις και δίκιο. Λοιπόν, τα reels είναι video που μπορεί να δει κάποιος ακόμα και χωρίς να ακολουθεί το συγκεκριμένο account που τα ανεβάζει, ενώ επίσης μένουν για πάντα στο προφίλ κάποιου (ή τουλάχιστον όσο θέλει ο δημιουργός να μείνουν) και δεν εξαφανίζονται στο 24ωρο. Τέλος, το πιο σημαντικό για εμάς τους marketers είναι ότι τα reels μας επιτρέπουν να στοχεύσουμε το κοινό που τα έχει παρακολουθήσει. Όμως μήπως όλα αυτά σου θυμίζουν κάτι; Θα σου βάλω χρόνο μέχρι να σκεφτείς, πάμε! Tik tok, tik tok… περνάει ο χρόνος. Μάλλον κάπως έπρεπε το Instagram να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι κάποιος άλλος του έκλεψε την πρωτιά!

Πώς όμως φτιάχνουμε Instagram reels;

  1. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Καλό είναι (εάν θέλεις να φτιάξεις επιτυχημένα reels που θα κερδίσουν τις εντυπώσεις) να ακολουθήσεις κάποια βήματα πριν απλά πατήσεις το κουμπί, για να ξεκινήσεις ένα reel.
    Το τρίπτυχο κοινό-στόχος-σενάριο είναι must ! Δημιούργησε video στα οποία θα έχεις ένα συγκεκριμένο ύφος, πληροφοριακό, χιουμοριστικό, casual ό,τι θέλεις προσδιορίζοντας ανάλογα και το κοινό σου. Στη συνέχεια, θέσε τον στόχο σου ώστε έτσι να αποφασίσεις και για το περιεχόμενο του video σου, το οποίο φυσικά θα πρέπει να έχει ένα σενάριο και συνοχή.
  1. Αφού σκεφτείς τα παραπάνω και δημιουργήσεις το video σου μπορείς να το «ντύσεις» μουσικά, είτε με δική σου μουσική είτε με μουσική από το library του Instagram όπου μπορείς να βρεις και όλα τα trends πάνω στη μουσική. Μα να δεις τι μας θυμίζουν όλα αυτά… Tik tok, tik tok, μετράει ακόμα ο χρόνος για να σκεφτείς!
  2. Αφού τελειώσεις με όλα αυτά, βρες ένα ωραίο καρέ να επιλέξεις για εξώφυλλο του video και γράψε και μια φράση που να αποδίδει πιστά ένα γενικό μήνυμα για αυτό που δημιούργησες.
  3. Μπορείς να κάνεις και κάποιον άλλο χρήστη tag και εάν το αποδεχτεί τότε το reel σου θα φαίνεται και στους δικούς του ακολούθους. (Πρόσεξε κάνε tag ανθρώπους που σχετίζονται με το περιεχόμενο του video σου ή με εσένα και γενικά, μην το παρακάνεις με τα tags).

Και εδώ τώρα θα σου πω το πιο σημαντικό! Μην χρησιμοποιήσεις video που έχεις ήδη δημιουργήσει σε κάποια άλλη εφαρμογή, όπως στο tik tok (τελείως τυχαίο παράδειγμα), ο αλγόριθμος του Instagram δεν θα τα προωθήσει τόσο, όσο τα δικά του.

Από την άλλη να σου πω όμως και τι αρέσει στον αλγόριθμο και το επιβραβεύει. Θέλουμε reels που:

  • είναι πρωτότυπα και εντυπωσιακά και διασκεδάζουν τους χρήστες, πώς το καταλαβαίνεις αυτό ; από το engagement φυσικά (την αλληλεπίδραση του κόσμου με το video σου δηλαδή)
  • έχουν μουσική από το Insagram music library ή δική σου πρωτότυπη μουσική.
  • έχουν κείμενα, φίλτρα και εφέ
  • δημιουργούνται και ανεβαίνουν απευθείας από το πεδίο των reels
  • φυσικά είναι κάθετα

Αντίθετα δεν θέλουμε reels που δεν έχουν καλή ανάλυση, έχουν υπερβολικά μεγάλα κείμενα, ή που ανεβαίνουν από άλλες εφαρμογές (μην επαναλαμβάνομαι τους ανταγωνιστές δεν τους θέλει καθόλου το Instagram).

Θέλεις να σου δώσω και ιδέες για το περιεχόμενο των reels  ; Θα σου δώσω! Γενικά, είπαμε ότι όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα reel ή και οποιοδήποτε video για οποιαδήποτε εφαρμογή (ελπίζω να με συγχωρέσει το Instagram) θα πρέπει να έχουμε κάτι να πούμε με αυτό. Να έχει ουσία και να ενδιαφέρει τον χρήστη να το δει είτε για να διασκεδάσει, είτε για να πάρει κάποια πληροφορία κτλ. Μερικά topics με τα οποία μπορείς να ασχοληθείς είναι:

  • Να πεις την ιστορία σου ή του brand σου.
  • Να παρουσιάσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου ή ακόμα και ένα “how to” μόνο αν είσαι expert σε κάτι φυσικά!
  • Δείξε backstage. Ο κόσμος διψάει, για να δει τι γίνεται πίσω από τις κάμερες εκεί που δεν υπάρχει στήσιμο και σενάριο.
  • Δώσε μια μικρή γεύση – φτιάξε ένα teaser (που λέγαμε και στο χωριό μου) και προετοίμασε το κοινό σου για κάτι που έρχεται σύντομα μέσα από το account σου.
  • Δες τι είναι αυτό που απασχολεί έντονα αυτό το διάστημα και φτιάξει κάτι σχετικό με αυτό. Και πάλι μόνο αν άπτεται των ενδιαφερόντων και των γνώσεών σου!
  • Meet the team! Αυτό κι αν είναι trend, δείξε μέσα από τα reels την ομάδα με την οποία δουλεύεις.

Εντάξει είπα αρκετά νομίζω. Το point που χρειάζεται να κρατήσεις από εδώ είναι ότι τα reels είναι για τα καλά εδώ και αποτελούν ένα εργαλείο ακόμα που, αν το χρησιμοποιήσεις σωστά, μπορεί και αυτό να απογειώσει εσένα, το brand ή την επιχείρησή σου. Οπότε give it a try!