Marketing tips for doctors

Είσαι νέος γιατρός στην πόλη και δεν ξέρεις από πού να αρχίσεις, προκειμένου να ενημερώσεις τον κόσμο για τις υπηρεσίες σου ; Είσαι χρόνια στον κλάδο, αλλά βλέπεις το πελατολόγιό σου να είναι στάσιμο; Χρησιμοποιείς καινοτόμες πρακτικές και θέλεις να βρεις τρόπους να τις επικοινωνήσεις; Τίποτα δεν θα σε βοηθήσει περισσότερο όσο μια ισχυρή και δυναμική παρουσία μέσα στον digital κόσμο!

Οι περισσότεροι από εμάς πλέον, όταν έχουμε περιέργεια, ανησυχία ή ενδιαφέρον για οτιδήποτε έχει να κάνει με την ιατρική το αναζητούμε στο διαδίκτυο. Καλώς ή κακώς ο κυβερνοχώρος έχει γίνει το δεύτερο «σπίτι» μας, οπότε η προβολή ενός brand, μιας επιχείρησης ακόμα και μιας υπηρεσίας μέσα σε αυτόν αποτελεί “must” της εποχής για όποιον θέλει να εξελιχθεί και να κάνει τη διαφορά. Το digital marketing είναι πλέον ένα τεράστιας σημασίας εργαλείο που προσαρμόζεται στο πλαίσιο κάθε επιχείρησης ή φυσικού προσώπου και τα αποτελέσματα που μπορεί να φέρει, όταν ξέρεις τι κάνεις, είναι θεαματικά.

Ειδικά, λοιπόν, εάν είσαι γιατρός οι παρακάτω πληροφορίες – συμβουλές θα σου φανούν εξαιρετικά χρήσιμες και θα σου ανοίξουν το δρόμο έτσι ώστε να σε γνωρίσει και να σε εμπιστευτεί περισσότερος κόσμος:

  1. Διευκόλυνε τους ασθενής-πελάτες σου μέσα από το site σου.

Το να έχεις απλά μια ιστοσελίδα με την ειδικότητα και τις υπηρεσίες σου δεν είναι αρκετό πλέον. Οι περισσότεροι είτε απλοί πελάτες, είτε ασθενείς που θα θελήσουν να έρθουν για πρώτη φορά σε ‘σένα, για να σε συμβουλευτούν ή για να κάνουν μια εξέταση, είναι σχεδόν σίγουρο ότι το πρώτο πράγμα που θα κάνουν, πριν κλείσουν το ραντεβού τους, θα είναι να σε «γκουγκλάρουν». Η πρώτη εντύπωση, λοιπόν, που θα λάβουν από εσένα είναι μέσα από την ιστοσελίδα σου. Δημιούργησε ένα περιβάλλον ευχάριστο και εύχρηστο για τους χρήστες που θα «μπουν», για να σε δουν. Πώς θα το κάνεις αυτό ; Δες παρακάτω μερικές ιδέες:

  • Mobile optimization is on the top! Ή πιο απλά προσάρμοσε την ιστοσελίδα σου, ώστε να είναι εύχρηστη σε κάποιον που πλοηγείται στο internet από το κινητό του. (Άλλωστε τουλάχιστον το 54% των online χρηστών «γκουγκλάρει» από το κινητό!)
  • Αύξησε την ταχύτητα του site σου. (Οι περισσότεροι χρήστες εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα που αργεί πάνω από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσει. Εσύ θα περίμενες πολύ παραπάνω;)
  • User focused design! Προσάρμοσε την ιστοσελίδα σου σε όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες χρηστών μπορείς να καλύψεις. Εκτός από το να δημιουργήσεις ένα εύχρηστο περιβάλλον, υπάρχουν διάφορα πράγματα που μπορείς να ρυθμίσεις σε ένα site, όπως η φωτεινότητα, η πρόσβαση σε αυτό από ανθρώπους με δυσκολία ή ακόμα και ελλιπή όραση κ.α.

 

  1. SEO is the king, ειδικά, όταν μιλάμε για ιστοσελίδες ή ακόμα και για social media!

Πώς θα σου φαινόταν, αν σου λέγαμε, ότι υπάρχει τρόπος να εμφανίζεσαι πιο συχνά ή όλο και πιο συχνά στις αναζητήσεις που γίνονται καθημερινά στη Google ; To SEO optimization ή αλλιώς το να φροντίσεις έτσι, ώστε το περιεχόμενο που αναρτάς να σε φέρνει όλο και περισσότερο μπροστά στα μάτια των δυνητικών πελατών σου είναι μια από τις πιο παλιές αλλά και πιο δοκιμασμένες άρα και αποδοτικές τεχνικές marketing. Φυσικά, καλό είναι αυτό να γίνεται ελεγχόμενα, πρώτα σε μικρή εμβέλεια, όπως είναι η περιοχή στην οποία δραστηριοποιείσαι και το φάσμα σταδιακά να μεγαλώνει με βάση την απόδοσή του, η οποία είναι μετρήσιμη!

 

  1. PPC advertising! Δημιούργησε, δηλαδή, διαφημίσεις και πλήρωσε μόνο, όταν κάποιος χρήστης πατήσει το πολυπόθητο click, για να δει εσένα και τις υπηρεσίες σου. Με άλλα λόγια, έχεις τη δυνατότητα να ξοδέψεις λίγα χρήματα και χωρίς να ζημιωθείς, εφόσον το budget σου θα είναι ανάλογο μόνο των επισκέψεων στο site σου κι ακόμα κι αν αυτές δεν είναι πολλές, εσύ δεν θα έχεις ζημιωθεί. Σίγουρα για όλο αυτό θα πρέπει να απευθυνθείς σε έναν ειδικό στις διαφημίσεις Google, εάν θέλεις να πετύχεις μια μεγάλη αποδοτικότητα. Τι θα κερδίσεις λοιπόν, με όλη αυτή τη διαδικασία ; πολύ συνοπτικά τα google ads προσφέρουν περισσότερες επισκέψεις στην ιστοσελίδα σου, όποτε αυτό κρίνεις ότι χρειάζεται, ενώ δίνουν και τη δυνατότητα να κάνεις στοχευμένες διαφημίσεις στο κοινό που συγκεκριμένα σε ενδιαφέρει, ώστε οι διαφημιστικές εκστρατείες σου να έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

 

  1. Χρησιμοποίησε τους λεγόμενους marketing αυτοματισμούς. Αξιοποίησε δηλαδή «έξυπνα», online, αυτόματα εργαλεία που μπορούν να διευκολύνουν τη δουλειά σου, χωρίς εσύ να κάνεις κάτι, ενώ ταυτόχρονα να δημιουργούν και μια σχέση αλληλεπίδρασης με τους πελάτες σου παρέχοντάς τους μια προσωποποιημένη εμπειρία και εξυπηρέτηση. Με τον τρόπο αυτό μειώνεις τις καθημερινές σου εργασίες αυξάνοντας όμως τις παροχές σου προς το υπάρχον ή δυνητικό πελατολόγιό σου και σε αφήνει να επικεντρωθείς στα σημαντικά του έργου σου! Παραδείγματα τέτοιων εργαλείων είναι εφαρμογές που κρατάνε και σου υπενθυμίζουν τα ραντεβού της ημέρας, πλατφόρμες που σου επιτρέπουν να κάνεις e-mail marketing προγραμματισμένα, χωρίς να πρέπει εσύ να ασχοληθείς κάθε φορά, αυτοματοποιημένες απαντήσεις στο Facebook ή το site σου που απαντούν σε συχνές ερωτήσεις πελατών-ασθενών και πολλά άλλα που στην κυριολεξία δουλεύουν μόνα τους για εσένα λύνοντάς σου τα χέρια!

 

 

  1. Social media marketing! Τι εννοείς δεν έχεις Facebook page; Οι πλατφόρμες της Meta (Facebook & Instagram) αποτελούν πλέον καθημερινή συνήθεια αρκετά μεγάλου ποσοστού ανθρώπων, οπότε μια ισχυρή και δυναμική παρουσία σου εκεί μόνο καλό μπορεί να σου κάνει. Δημιούργησε περιεχόμενο πληροφοριακού αλλά και μη χαρακτήρα, συζήτησε τις απόψεις και τη φιλοσοφία σου, διαφήμισε τις υπηρεσίες σου, μοιράσου συμβουλές υγείας και οτιδήποτε άλλο θέλεις. Τα βήματα είναι απλά:
    Δημιούργησε ενδιαφέρον περιεχόμενο, πόσταρε συχνά και με συνέπεια, κάνε διαφημιστικές καμπάνιες στοχεύοντας σε σωστό (για εσένα) κοινό και «στείλε» τον κόσμο στην ιστοσελίδα σου.

Το σημαντικό με κάθε ενέργεια marketing είναι να εστιάζεις στο τι θέλεις να πετύχεις κάθε φορά, ποια είναι τα αδύνατα σημεία σου και με ποιο μέσο μπορείς να τα ενδυναμώσεις. Εδώ, ωστόσο, να σημειώσουμε ότι είναι σημαντικό, επειδή αναφερόμαστε σε έναν κλάδο πολύ ιδιαίτερο, ότι θα πρέπει κάθε περιεχόμενο, κάθε πρακτική να είναι πάντα σύμφωνη και να ακολουθεί τη αρμόζουσα δεοντολογία.