Hashtags: Ναι ή όχι ;

Αρκετοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι τα hashtags αποτελούν μια «απαρχαιωμένη» πρακτική για τον χώρο των social media platforms και την οργανική προβολή. Ισχύει όμως αυτό ;

Μπορεί όντως να αποτελούν έναν από τους «παλιούς» τρόπους προβολής και αύξησης reach και engagement, δεν παύει όμως να είναι αποδοτικός!

Κάθε social media platform έχει τους δικούς της τυπικούς και άτυπους κανόνες και τρόπους λειτουργίας των hashtags και αν τους ανακαλύψεις και τους ακολουθήσεις μπορείς να δεις και έμπρακτα πόσο πολύ αυτά αποδίδουν!

Φυσικά, μην υπερβάλλεις στη χρήση τους, η υπερβολή δεν βοηθάει σε τίποτα, μάλλον μπορεί να φέρει αντίθετα αποτελέσματα.
Να ξεκινήσουμε όμως από τα βασικά ;

Τι είναι τα hashtags (στο εξής #) ;

Είναι μια απλή λέξη ή φράση -είπαμε όχι υπερβολές, μικρή φράση- που ακολουθεί το σύμβολο # και είναι ένας τρόπος, για να αναφερθείς σε ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο ή καλύτερα σε μια συγκεκριμένη κατηγορία περιεχομένου.

Στις 23 Αυγούστου του 2007 ο Chris Messina, guru των #, χρησιμοποίησε το πρώτο # στο twitter σε μια προσπάθειά του να βρει έναν τρόπο να «τακτοποιήσει» τον τεράστιο όγκο πληροφοριών της πλατφόρμας.

Τι κερδίζω όμως χρησιμοποιώντας # ; Ιδού το ερώτημα!

Καταρχάς, να αναφέρουμε πως έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα # επηρεάζουν και αυξάνουν κατά τουλάχιστον 80% το engagement (την αλληλεπίδραση, σου θυμίζω) στα social media platforms και αυτό ισχύει περισσότερο για το δυναμικό κοινό που αποτελεί χρήστες των social media, ηλικίες δηλαδή 18-34! Και για του λόγου το αληθές, μπορείς να μπεις και να δεις τι γίνεται σε # όπως #panathinaikos (τελείως τυχαίο παράδειγμα) #adidasoriginals #megatv και πολλά ακόμα!

Επίσης, μέσα από τα # μπορείς να κάνεις manifest τις αξίες της επιχείρησης ή του brand σου στον digital κόσμο. Με μικρές, όπως είπαμε, φράσεις μπορείς να συνδέσεις το brand σου με values που θα καθορίσουν και το κοινό που θέλεις να σε παρακολουθεί.

Μέσα από τα # μπορείς να δείξεις και τη στάση – υποστήριξή σου σχετικά με ζητήματα της παγκόσμιας κοινότητας. Τέτοιου είδους παράδειγμα μπορείς να βρεις κοιτάζοντας # όπως #BlackLivesMatter ή κάτι ακόμα πιο επίκαιρο #mahsaammini #hadisnajafi κ.α.

Ενημέρωσε το κοινό σου και δείξε καθαρά την ιδιοσυγκρασία με την οποία συνδέεσαι εσύ, άρα και η επιχείρησή σου.

Τέλος, χρησιμοποιώντας # βοηθάς και το κοινό σου να καταλάβει καλύτερα το αντικείμενό σου ή γενικότερα τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείσαι. Όταν μέσα στα posts σου θα βρει κάποιος λέξεις ή φράσεις σχετικές με το αντικείμενό σου σε # και θα κάνει το «κλικ», να είσαι σίγουρος-η ότι θα σε κατανοήσει καλύτερα.

Best practices στη χρήση των # στα social media

Όπως είναι πολύ σημαντικό να επιλέγουμε να έχουμε παρουσία στις πλατφόρμες που μας ταιριάζουν, έτσι θα πρέπει να προσέχουμε και να προσαρμόζουμε τη χρήση των # με βάση τους συγκεκριμένους τυπικούς και άτυπους κανόνες της κάθε social media πλατφόρμας!
Βέβαια υπάρχουν και κάποιες κοινές γραμμές που ισχύουν για όλα τα social media και τα #:

1. Μην χρησιμοποιείς σημεία στίξης μέσα στο # δεν γράφουμε έκθεση άλλωστε. Μόνο το σύμβολο και μερικές (είπαμε όχι πολλές) λέξεις κολλητά μεταξύ τους αρκούν. Το # θα πρέπει να είναι εύκολο κι όχι να μπερδεύει τους χρήστες.
2. Θα πρέπει να έχεις public το προφίλ σου, για να μπορέσει να δουλέψει και να αποδώσει αυτή η πρακτική.
3. Χρησιμοποίησε # που σχετίζονται με εσένα και την επιχείρησή σου, για να διαμορφώσεις μια συγκεκριμένη digital ταυτότητα μέσα από αυτά.
4. Χρησιμοποίησέ τα με μέτρο. Οι διάφορες πλατφόρμες εκλαμβάνουν τον υπερβολικά μεγάλο αριθμό # σαν spam!

Πάμε όμως να δούμε best practices για μερικές από τις social media πλατφόρμες ;

Θα ξεκινήσω με το TikTok, καθώς όπως γνωρίζεις ή αν δεν το γνωρίζεις μάθε το, τη δεδομένη στιγμή είναι ο βασιλιάς!

Παρ’ όλο που η ίδια η πλατφόρμα τεχνικά δεν έχει συγκεκριμένο όριο για τα #, εγώ θα σου ξαναπώ ότι δεν χρειάζονται υπερβολές. Με 3-5 # σχετικά με το κάθε σου post είναι αρκετά. Το TikTok είναι μια πλατφόρμα που εκτιμάει την ποιότητα και όχι την ποσότητα των # άρα ψάξε και βρες πολύ στοχευμένες λέξεις-κλειδιά και το TikTok θα σε ανταμείψει! Εδώ βέβαια τα trends αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα ακόμα και κάθε εβδομάδα, οπότε φρόντισε να είσαι όσο πιο ενημερωμένος γίνεται. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία που βοηθούν σε αυτό, όπως το https://www.hashtag.expert/ μέσα στο οποίο μπορείς να βρεις τα τρέχοντα trends.

Οπότε συνοπτικά, αν κάτι πρέπει να κρατήσουμε από εδώ είναι βάλε hot λέξεις σε 3-5 # και άσε το TikTok να κάνει την υπόλοιπη δουλειά.

Συνεχίζω με το Instagram, όπου όπως και σε κάθε άλλη πλατφόρμα έτσι και εδώ θα πρέπει να κάνεις πολύ σωστή έρευνα αλλά μπορείς να βάλεις μεγαλύτερο αριθμό # πάντα βάσει κριτηρίων. Μια πολύ καλή πρακτική, λοιπόν, είναι ο κανόνας των 15! Βάλε 5 # που είναι αρκετά δημοφιλή και έχουν πάρα πολλά posts, 5 # τα οποία έχουν ένα μέτριο αριθμό και δημιούργησε και 5 δικά σου. Με τον τρόπο αυτό μπορείς να «πιάσεις» όλα τα επίπεδα του ανταγωνισμού και ταυτόχρονα να δηλώσεις τις αξίες σου και να «κατοχυρώσεις» τα μότο σου. Φυσικά, δεν μπορεί να σου εγγυηθεί κανείς ότι μια φράση που χρησιμοποίησες ως μότο σου δεν θα τη χρησιμοποιήσει και κάποιος άλλος, αλλά εσύ θα έχεις κάνει την αρχή και ανεβάζοντας τακτικά posts με το συγκεκριμένο # δημιουργείς και τον «χαρακτήρα» του.

Σχετικά με το Facebook, εδώ η αλήθεια είναι ότι η αναζήτηση # από τους χρήστες είναι πιο σπάνια σε σχέση με τις δύο παραπάνω πλατφόρμες. Οπότε εδώ η καλύτερη πρακτική θα ήταν να χρησιμοποιείς 1-2 # πολύ στοχευμένα σε σχέση με το περιεχόμενό σου. Μάλιστα η Meta έχει ενσωματώσει πλέον και εργαλείο κατά τη δημοσίευση ενός post το οποίο βοηθά σημαντικά στην επιλογή των # που θα προσθέσεις.

Πάμε τώρα στο Youtube! Ναι καλά είδες, χρησιμοποιούμε και εδώ # 2-3 το πολύ, δεν χρειάζεται ή μάλλον εδώ επιβάλλεται να μην το παρακάνουμε, καθώς ο αλγόριθμος ναι μεν μας επέτρεψε τη χρήση τους αλλά είναι αυστηρός! Εάν βάλεις πάνω από 15 # το περιεχόμενο σου θα θεωρηθεί ως spam και δεν το θέλουμε καθόλου αυτό.

Ας περάσουμε και στο Linkedin όμως. Και σε αυτή την πλατφόρμα 1-2 # είναι αρκετά. Μάλιστα, εδώ, μην ξεχνάς ότι πρόκειται για μια επαγγελματική πλατφόρμα, οπότε θα πρέπει να φροντίσεις οι λέξεις-φράσεις που θα χρησιμοποιήσεις να έχουν τον ανάλογο χαρακτήρα.

Last but not least είναι και τα # στο Pinterest, μια πλατφόρμα που έχει να κάνει καθαρά με την εικόνα κι όχι τόσο με την περιγραφή της. Και εδώ οι λέξεις κλειδιά είναι πολύ σημαντικές, ενώ 2-5 # είναι αρκετά. Το ίδιο το Pinterest σου προτείνει # αλλά αυτό είναι μια δυνατότητα μόνο της mobile εκδοχής της εφαρμογής. Το πιο σημαντικό εδώ είναι οι Pinners έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να ψάξουν εύκολα, αλλά και να ακολουθήσουν ένα # που τους ενδιαφέρει και να το παρακολουθούν.

Τελικά ναι ή όχι;

Τα # αποτελούν εξαιρετικό εργαλείο στα χέρια μας και καλό είναι να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της digital marketing στρατηγικής μας. Ψάξε, πειραματίσου και χρησιμοποίησέ τα. Με σωστή δουλειά θα δεις να αυξάνονται τα οργανικά statistics της σελίδας σου που σχετίζονται με το περιεχόμενο αλλά και τους ακολούθους σου και στο λέω αυτό με μαθηματική ακρίβεια! Και τι σημαίνει σωστή δουλειά, όταν μιλάμε για περιεχόμενο ; Έρευνα, τακτικότητα και φυσικά συνέπεια στην τακτικότητα αυτή!

Οπότε από ‘μενα είναι ΝΑΙ…